Skip to content

Om bloggen

Innleggene her er mer personlig og litt løsere i formen enn artikler du finner under Musikkfaget. De kan være “skutt fra hofta”, kanskje knyttet til en aktuell debatt og noen ganger en personlig tanke helt “off topic”.

Forhåpentligvis finner du likevel både tips, tanker og spørsmål av interesse.

Eldar Titter Fram Bak En Vegg - Smiler

Mine siste blogginnlegg

illustrasjonsbilde fra en av videoene

Rytmenotasjon – lekende lett!

I år har jeg gjort en liten vri, og nå leser alle elevene på 6. trinn grunnleggende rytmenotasjon. Vi har brukt ca. 10 minutter av timen i 6 uker. Her får du fremgangsmåten.
illustration

Connecting hope to creativity

What is the connection between hope and creativity? Can hope be trained? Is there hope in creativity?
Illustrasjon

Livet

En forenklet sannhet…
Gutt med armene opp - dans

What did you create today?

Maybe you can make a small list? Or if you think "... create? ... nothing?", then I do not agree. For all people create something - every day. Our recognition of this is a key to life mastery.
Illustrasjon

Alle skal ha det bra

Så er vi i alle fall enige om en ting!
to personer arbeider med tastatur - hodene er erstattet med lyspærer

From creativity to the bottom line

People talk about how businesses have a demand for creative employees at all levels - both in management and for individual employees. How does this connect to a child's creative development?
grønt landskap med gamle steingjerder, en elgitar svever i lufta

Om musikken om ti år og steingjerder

Vi vil ikke at musikken, om ti år, skal låte som i dag. Eller? Hva betyr det for musikkundervisningen? Og hva er likheten mellom musikk og steingjerder?
fargeblyanter og fargede blyantspissere

Dette vil jeg bli bedre på med Fagfornyelsen

Udir ønsker at overordnet del skal skal bli mer brukt i planlegging av undervisning. Jeg tror det er lurt og har sett litt på hva jeg vil bli bedre på.
Tekst: hva skjer nå? med pil framover og bakover

Skolene åpnes igjen – hva skjer nå?

12. mars ble noen av de beste verktøyene vi hadde for å skape gode læringsarenaer vesentlig redusert. Nå åpner skolene, og spørsmålet er: Hva skjer nå?
Nedtelling fra ti til to

Eksamen – høringen nærmer seg

Høringsfristen for forslaget om eksamen i praktiske og estetiske fag er utsatt til 21. april. Debatten ble avbrutt - nå haster det med å ta den opp igjen.
gammeldags klasserom med ordet eksamen skrevet på tavla

Vil eksamen skade musikkfaget?

Noen mener at vi står overfor en historisk mulighet til å heve statusen til estetiske fag. Er det et luftslott? Kan det samtidig gjøre varig og ubotelig skade? Vil eksamen skade musikkfaget?
Handlekurv
Back To Top
Search