Skip to content

Om bloggen

Innleggene her er mer personlig og litt løsere i formen enn artikler du finner under Musikkfaget. De kan være “skutt fra hofta”, kanskje knyttet til en aktuell debatt og noen ganger en personlig tanke helt “off topic”.

Forhåpentligvis finner du likevel både tips, tanker og spørsmål av interesse.

eldar titter fram bak en vegg - smiler

Mine siste blogginnlegg

KI vs. hånd

KI, – en trussel mot elevers utvikling?

Hva skjer hvis skolen - med generativ KI - reduserer verdien av langsiktige prosesser og samtidig øker forventningene til teknisk nivå på elevprodukter?
illustrasjon

KI i skolen: Hvordan unngå å gjenta feilene?

Kunstig intelligens (KI) medfører dyptgående endringer i hvordan vi skaper og tilgjengeliggjør informasjon. Dermed står vi overfor innføring av en ny teknologi i skolen, med tilhørende refleksjoner om læring, ansvarlighet og bærekraft. Har vi vært her før? Ja, og vi trenger ikke gjøre de samme feilene en gang til.
Illustrasjon laget med AI, robot snakker med jente

Kveldsprat med ChatGPT

Jeg tok er liten kveldsprat med ChatGPT om kreativitet i skolen.
illustrasjonsbilde fra en av videoene

Rytmenotasjon – lekende lett!

I år har jeg gjort en liten vri, og nå leser alle elevene på 6. trinn grunnleggende rytmenotasjon. Vi har brukt ca. 10 minutter av timen i 6 uker. Her får du fremgangsmåten.
illustration

Connecting hope to creativity

What is the connection between hope and creativity? Can hope be trained? Is there hope in creativity?
Illustrasjon

Livet

En forenklet sannhet…
Gutt med armene opp - dans

What did you create today?

Maybe you can make a small list? Or if you think "... create? ... nothing?", then I do not agree. For all people create something - every day. Our recognition of this is a key to life mastery.
Illustrasjon

Alle skal ha det bra

Så er vi i alle fall enige om en ting!
to personer arbeider med tastatur - hodene er erstattet med lyspærer

From creativity to the bottom line

People talk about how businesses have a demand for creative employees at all levels - both in management and for individual employees. How does this connect to a child's creative development?
grønt landskap med gamle steingjerder, en elgitar svever i lufta

Om musikken om ti år og steingjerder

Vi vil ikke at musikken, om ti år, skal låte som i dag. Eller? Hva betyr det for musikkundervisningen? Og hva er likheten mellom musikk og steingjerder?
fargeblyanter og fargede blyantspissere

Dette vil jeg bli bedre på med Fagfornyelsen

Udir ønsker at overordnet del skal skal bli mer brukt i planlegging av undervisning. Jeg tror det er lurt og har sett litt på hva jeg vil bli bedre på.
Handlekurv
Back To Top
Search