Følg oss:
twitter.jpg

Visste du at...?

Musikkpedagogikk.no gir deg mulighet til å handle ett og ett opplegg for musikktimene. Du laster ned det du vil ha - når du vil ha det - gjort på få minutter.

Flere brukere på skolen?

Kjøp tilgang for flere lærere på samme skole ved å velge dette i handlekurven. Dermed slipper skolen å kopiere i strid med Kopinor-avtalen.

Vi holder deg gjerne oppdatert om nyheter via nyhetsbrev, på Facebook eller Twitter. Enkelt og greit!


Hvordan handler jeg på Musikkpedagogikk.no?

Hvordan handler jeg på Musikkpedagogikk.no?
Hvordan blir varene levert?
Kan jeg handle med iPad?
Gjelder angreretten?
Hvorfor må jeg oppgi e-postadresse og telefonnummer når jeg handler?
Blir opplysninger om kredittkortet mitt behandlet sikkert?
Mange nettbutikker krever innlogging for å handle. Hvorfor har ikke Musikkpedagogikk.no dette?
Er det mulig å abonnere på nye undervisningsopplegg?
Hvordan åpner jeg filen som ble lastet ned?
Hva heter filen jeg laster ned?
Jeg finner ikke tilbake til filen jeg har kjøpt. Hva gjør jeg?

Hvordan handler jeg på Musikkpedagogikk.no?

  1. Klikk på knappen "Legg i handlekurv" ved en vare du vil kjøpe. Deretter kan du enten lete etter flere varer eller gå til kassen.
  2. Når du har funnet det du vil ha, klikk på "GÅ TIL KASSEN". Denne lenken kommer fram når det er varer i handlekurven din.
  3. I kassen ser du oversikt over handlekurven din.
  4. Fyll inn navn, e-post, telefonnummer, skole (valgfritt) og kryss av når du har lest salgsvilkårene. E-postadresse må fylles inn to ganger for å forsikre om at det ikke forekommer skrivefeil. Telefonnummer brukes kun hvis vi trenger å komme i kontakt med deg etter handelen og din e-postadresse ikke fungerer. (Det hender at noen skriver adressen feil.)
  5. Hvis du handler for mer enn kr. 230,- får du opp et valg om å betale med kort eller få tilsendt faktura. (Fakturavalget gjelder kun skoler. Ha skolens organisasjonsnummer klart.)

For deg som velger å betale med kort:

  1. Klikk på "Gå til betaling". Du sendes videre til betalingsterminalen hos Dibs.
  2. Velg betalingskort og fyll ut kortopplysninger. Dersom din bank krever det må du gjennom bankens sikkerhetsrutiner (pin- og engangskode, mobil-ID e.l.).
  3. Etter at betalingen er bekreftet klikker du "Videre" for å komme tilbake til butikken og siden for nedlasting av filene du har kjøpt. Les instruksjonene på denne siden nøye - det er nå du laster ned filene dine.
  4. Kvittering sendes til den e-postadressen du la inn i kassen. Ta vare på kvitteringen. Den inneholder bl.a. et ordrenummer som må oppgis ved eventuelle henvendelse vedr. handelen. (Dersom du ikke mottar kvittering på e-post kan du ha skrevet feil i handlekurven. Ta kontakt, så ordner vi det.)

For deg som velger å få tilsendt faktura:

  1. Skriv inn skolens organisasjonsnummer, navn på skolen, fakturaadresse og evt. om fakturaen skal merkes med noe spesielt. (Faktura kan sendes elektronisk via EHF-format dersom det oppgis et organisasjonsnummer som støtter dette.)
  2. Fakturagebyr på kr. 37,- kommer i tillegg.
  3. Klikk på "Fullfør handel" for å gå videre til siden for nedlasting av filene du har kjøpt. Les instruksjonene på denne siden nøye - det er nå du laster ned filene dine.
  4. Faktura ettersendes i løpet av noen dager.

Hvordan blir varene levert?

Du laster ned varene dine umiddelbart og det er en av grunnene til at vi kan holde så gunstige priser. Etter å ha betalt i kassen blir du sendt til en side som gir deg tilgang til å laste ned det du har kjøpt. Les instruksjonene på den siden nøye.

Varene lastes automatisk ned ved å klikke på denne teksten:

Mange nettlesere åpner et tomt vindu når man laster ned filer. Dette er styrt fra din maskin og er forskjellig fra nettleser til nettleser. Et blankt vindu er altså ikke tegn på noe feil. Samtidig lastes filen ned til din datamaskin. Innstillingene i din nettleser avgjør hvor filen legges. Les mer om disse innstillingene her.

Du kan også høyreklikke (ctrl-klikk på Mac) og velge "Lagre mål som..." (el. tilsvarende tekst) for å bestemme lagringssted og filnavn selv.

Kan jeg handle med iPad?

Ja, selvfølgelig!

Men det er verd å merke seg at filene du kjøper fra Musikkpedagogikk.no vil være pakket som .zip-filer. Destinasjonen på iPad'en må derfor være en app som kan håndtere en .zip-fil, f.eks. Dropbox eller iFiles.

Handel på Musikkpedagogikk.no med iPad er testet med nettleserene Safari og iCabMobile. Her er fremgangsmåten:

  • Handleprosessen går som vanlig. Du klikker på varene, går til handlekurven og gjennomfører betalingen/handelen. For flere detaljer se denne forklaringen.
  • Deretter kommer du til siden for nedlasting. Den ser slik ut på iPad:
Safari på iPad: iCabMobile på iPad:

  • Nederst i vinduet ser du denne boksen:

  • Du klikker, og kommer til denne siden:
Safari på iPad: iCabMobile på iPad:

MERK: Når dette skrives kan Safari for
iPad ikk
e pakke ut komprimerte filer. Men
de kan legges i app'er beregnet for å
håndtere filer.

I Safari velger du "Åpne i..." for å legge filene i
en ønsket app, f.eks. Dropbox, Google Drive,
iFiles e.l.

MERK: I iCab kommer du til et tomt vindu.
Klikk så på symbolet for nedlastinger -
se bildet over.

Deretter klikker du på filen:

  • Velg "Unzip" for å pakke ut filene og
    åpne i en PDF-app, lydspiller etc.
  • Velg "Open in external App" for å legge
    i Dropbox, Google Drive, iFiles eller
    annen app for å organisere filer på iPad.
  • Om å pakke ut .zip-filer på iPad:
    Nettleseren iCabMobile pakker ut .zip-filer og lar deg åpne varene i andre app'er etter eget ønske. Om du ikke ønsker å bruke iCab, så finnes det en rekke gratis app'er for å pakke ut filer. Søk på "unzip" e.l. i AppStore.

Gjelder angreretten?

Angrerettloven gir forbruker 14 dagers angrefrist ved såkalt fjernsalg (f.eks. via Internett) og ved salg utenfor fast utsalgssted. Det er likevel noen unntak. De mest relevante i denne sammenheng er:

  1. Angrerett ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer og lignende) faller bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server.
  2. Loven gjelder ikke ved salg der kundens samlede kostnad er under kr. 300,-.
  3. Man kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres eller på lyd-/bildeopptak (herunder CD og DVD).

Dersom du mener angreretten gjelder for ditt kjøp må du fylle ut angrerettskjema som du finner her: Angrerettskjema. Ved handel på Internett må du selv betale returkostnaden. Dersom du har handlet på messe, konferanse e.l. er det selger som betaler returkostnaden.

Melding om bruk av angreretten skal skje skriftlig innen 14 dager (ved mottatt angrerettskjema) eller 3 måneder (dersom angrerettskjema ikke er mottatt). Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres til selgeren i tilnærmet samme stand. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalembalasjen hvis dette er mulig.

Mange salg fra Musikkpedagogikk.no er altså unntatt fra lov om angrerett. Om du likevel er misfornøyd med ditt kjøp fra Musikkpedagogikk.no, så ta gjerne kontakt. Vi trenger alle typer tilbakemeldinger for å bli bedre - og vil gjerne gjøre kundene fornøyd!

Hvorfor må jeg oppgi e-postadresse og telefonnummer når jeg handler?

Når du har handlet får du automatisk en kvittering på e-post. Vel, i alle fall hvis du oppga riktig e-postadresse i handlekurven. Det hender at folk skriver feil, og da kan vi evetuelt spore deg opp med telefonnummeret. Det er eneste grunn til at vi ber om telefonnummer - garantert! Vi garanterer også at din e-postadresse aldri blir utlevert til andre.

Blir opplysninger om kredittkortet mitt behandlet sikkert?

Ja! Håndtering av betalinger utføres av Dibs og Nordea, som er blant markedets ledene på betaling med kort over nett. Nettbutikken er kontrollert og godkjent av disse selskapene og følge strenge regler som ivaretar både sikkerhet og personvern.

Mange nettbutikker krever innlogging for å handle. Hvorfor har ikke Musikkpedagogikk.no dette?

Først og fremst fordi vi vil gjøre det enkelt for deg å bruke nettstedet. Hver handel er en egen prosess som avsluttes med at du laster ned varene. Vi trenger ikke opplysninger om hva du har handlet tidligere. Du slipper å huske brukernavn og passord. Enkelt og greit!

Er det mulig å abonnere på nye undervisningsopplegg?

Det er foreløpig ikke mulig, men du kan abonnere på et enkelt nyhetsbrev som bl.a. forteller deg om nye opplegg. Klikk her for å abonnere på nyheter fra Musikkpedagogikk.no. (Maks en gang pr. måned.)

Hvordan åpner jeg filen som ble lastet ned?

Den zip-filen som blir lastet ned til din datamaskin åpnes ved å dobbeltklikke på den. Da pakker datamskinen ut filene. Hvis du kun handler en fil legges denne løst på samme sted som zip-filen. Handler du flere filer, så samles de i en mappe/katalog som legges på samme sted som zip-filen. Det kan være lurt å flytte varene til et sted der du lett finner de tilbake.

Hva heter filen jeg laster ned?

Den pakkede zip.filen får ordet "mpvare" først i filnavnet. Deretter kommer dato (ååååmmdd) og så et unnikt nummer. Filendelsen er .zip. Hvis du har handlet 23. januar 2011 vil altså filnavnet starte med:

mpvare20110123

Bruk dette dersom du skal søke etter den pakkede filen som inneholder varene.

Ved å dobbeltklikke på denne pakkes varene ut til en mappe/katalog med samme navn. Denne inneholder de ulike varene du har kjøpt.

Jeg finner ikke tilbake til filen jeg har kjøpt. Hva gjør jeg?

For det første: Etter at betalingen er gjennomført kommer du til en side hvor det forklares hvordan du laster ned filene du har kjøpt til din egen datamaskin. Følg instruksjonene nøye, og ikke lukk siden før du har fått lastet ned filene dine.

For det andre: Varene dine kommer pakket i en såkalt zip-fil for at nedlastingen skal være så enkel som mulig. Det er innstillingene i din nettleser som avgjør hvor den legger filer som lastes ned. Hvis du ikke vet hvor nettleseren din legger filene kan du:

- Søke etter varen, eller

- Sjekke innstillingene i nettleseren. Se mer om det nedenfor.

Søk etter filen: Zip-filen med dine varer heter "mpvare" etterfulgt av dato for handelen, slik: mpvareååååmmdd
(Etter dette kommer det flere tall, men de bryr vi oss ikke om nå.) Hvis du handlet 3. januar 2011 vil altså zip-filens navn begynne med: mpvare20110103

Bruk dette til å søke etter filen på din datamaskin.

Hvis du er sikker på du ikke har fått lastet ned filene til din datamaskin: Ta kontakt, men husk å oppgi samme navn, e-postadresse og ordrenummer som finnes på kvitteringen for din betaling.

Sjekk hvor nettleseren legger filene dine:

Internet Explorer for PC:
Explorer lagrer vanligvis filer i mappen "Nedlastinger", som ligger under brukernavnet ditt på stasjonen der Windows er installert. (Eksempel: C:\brukere\ditt navn\nedlastinger)

Du kan også få spørsmål om hvor du vil lagre filen før nedlastingen starter. Vær i så fall nøye med å merke deg hvor du ber om at filen lagres slik at du finner den igjen.

Firefox for PC:
- Velg "Innstillinger" på Verktøy-menyen.
- I vinduet som kommer opp velger du "Generelt".
- Under "Nedlastinger" står: "Lagre filer i" og så følger banen til din nedlastingsmappe.

Firefox for Mac:
- Velg "Innstillinger" på Firefox-menyen.
- I vinduet som kommer opp velger du "Generelt".
- Under "Nedlastinger" står: "Lagre filer i" og så følger banen til din nedlastingsmappe.

Safari for Mac:
- Velg "Valg..." på Safari-menyen.
- I vinduet som kommer opp velger du "Generelt".
- Se "Arkiver nedlastede filer i:"


Handlekurv

0 varer | pris: kr. 0

Salgsvilkår

Tips andre om denne siden:

Problemer med å lese sider? Klikk her.

Annonser: