Publisert 21. april 2020

Legge til elever

Brukere må registreres med en e-postadresse, f.eks.

  • elevenes skolemail
  • en adresse du som læreren oppretter og administrerer
  • (en "fake" adresse som ikke eksisterer, f.eks. elev1@skolenmin.no - der du bytter ut "skolenmin" med navnet på skolen.)

Man er ikke avhengig av å sjekke mailadressene til elevbrukere. NB: Lærere og kontoeiere må bruke en ekte adresse som er i bruk.

Det mest praktiske vil som regel være å først lage en gruppe for klassen og deretter registrere nye elever. Da slipper man å organisere dette etterpå.

  1. Lag en gruppe for klassen under "My Groups". Gruppen kan f.eks. hete "Klasse 8A Musikk".
  2. Gå til "EDU Admin" og velg "+Import users".
  3. Velg hvordan du vil legge til brukere:
    - Med lenke
    - Med e-post og midlertidig passord
    - Via en LMS
    Velg riktig klasse.
  4. MED LENKE:
    Kopier lenken og gi til elevene.
  5. Eleven registrerer seg med navn, e-post og passord.