For å lykkes i verden i dag og forme morgendagen må elevene bruke det kreative potensialet sitt og lære å uttrykke seg på nye og innovative måter.
Å la elevene lage egne ringetoner funker fint – både for nybegynnere og for de som har laget mye musikk før. Kreativiteten har ingen grenser!
Mange lærere og elever bruker nå Soundtrap i hjemmeskolen. Det kan være en god idé, men så dukker det opp noen utfordringer. Her er noen tips – usortert og litt etter innfallsmetoden.
Soundtrap har gode muligheter for samarbeid mellom elevene, og det kan jo fort bli en mangelvare i hjemmeskolen. Hva med en liten beat-stafett?
Her får du et Soundtrap-prosjekt som inneholder en beat. Så blir det opp til deg å legge på nye spor. Alt er mulig – lar du deg inspirere?
Å improvisere kan være lett og det er en fin inngang til å skape og forme musikk. Alt skjer i øyeblikket. Så er det borte og nye sjanser står klare, – så mange du vil. Alt du trenger å kunne, er å vite forskjell på svart og hvit!
Å improvisere kan være lett og det er en fin inngang til å skape og forme musikk. Alt skjer i øyeblikket. Så er det borte og nye sjanser står klare, – så mange du vil. Alt du trenger å kunne, er å vite forskjell på svart og hvit!
Book Creator er et supert verktøy for å lage e-bøker og kan brukes av elever helt ned på 1. trinn. Samtidig viser vel denne boka at elevene ikke “vokser ut av” Book Creator når de blir eldre. Her har teamet bak appen samlet 50 tips fra lærere.
YouTube er en flott ressurs for undervisningen. Du får enda mye mer igjen hvis du oppretter en egen kanal. Her ser du hvordan!
Apper for å skape musikk på iPad/iPhone utgjør en vesentlig andel alle salg i App Store. Hvorfor skjer ikke det samme i Google Play og Microsoft Store? Er det sant at iPad er vesentlig bedre til å spille “live” musikk på enn nettbrett fra andre leverandører? Dette innlegget handler om latency