12. mars ble noen av de beste verktøyene vi hadde for å skape gode læringsarenaer vesentlig redusert. Nå åpner skolene, og spørsmålet er: Hva skjer nå?
Å la elevene lage egne ringetoner funker fint – både for nybegynnere og for de som har laget mye musikk før. Kreativiteten har ingen grenser!
Mange lærere og elever bruker nå Soundtrap i hjemmeskolen. Det kan være en god idé, men så dukker det opp noen utfordringer. Her er noen tips – usortert og litt etter innfallsmetoden.
Vil du delta i et forskingsprosjekt med å gi elevene dine en skoleoppgave der de skriver om hjemmeskolen sin og hvordan de jobber med lesing og skriving? Det er enkelt, bidrar til å utvikle mer kunnskap – og kanskje får du et spennende innblikk i elevenes verden.
Koronatider og stengte skoler sendte norske lærere brått ut i en ny situasjon med hjemmeskole. Kreativiteten har blomstret og mange har lært seg nye verktøy.
Soundtrap har gode muligheter for samarbeid mellom elevene, og det kan jo fort bli en mangelvare i hjemmeskolen. Hva med en liten beat-stafett?
Her får du et Soundtrap-prosjekt som inneholder en beat. Så blir det opp til deg å legge på nye spor. Alt er mulig – lar du deg inspirere?
Hvordan lager man en god sangtekst? Må den rime? Hva kan den handle om? Det kan være lurt å få noen råd fra en ekspert. Skapia har laget en serie korte videoer der Frida Ånnevik deler noen av sine aller beste tips!
Å improvisere kan være lett og det er en fin inngang til å skape og forme musikk. Alt skjer i øyeblikket. Så er det borte og nye sjanser står klare, – så mange du vil. Alt du trenger å kunne, er å vite forskjell på svart og hvit!
Å improvisere kan være lett og det er en fin inngang til å skape og forme musikk. Alt skjer i øyeblikket. Så er det borte og nye sjanser står klare, – så mange du vil. Alt du trenger å kunne, er å vite forskjell på svart og hvit!